Totally Changed

A S S A L A M M U A L A I K U M :)



Hai y'all. How have you been? I hope y'all in the pink. Walla~ macam buat surat pula ehh? So, dah sebulan dah Tiqa tak post apa apa. Bukan sebab malas but because I am really busy. Why busy? Because I am already form 5 student so I need to triple up my effort. Hehe. Poyos but it reality.

So, dalam masa sebulan a lot if things had happen to me. Suka duka, gelak tawa, air mata semua dah tersembur keluar. Hummmm, which part I should start first. Hummmmmm.

Prefect - Pasal isu pengawas ni kan.....sebenarnya Tiqa agak gembira tahun ni. Buat sementara waktu ini Tiqa dilantik sebagai 'KETUA BIRO DISIPLIN BAYANGAN'. Jangan ingat kerja sebagai jawatan ni mudah. Memang susah dan sangat mencabar. Mencabar apa? This position teach you how to be sabar, confident and the most important thing is courage. I have to be fearless kalau nak kekalkan jawatan ni tau. Okayy, since I hold this position, my life agak berubah lah. Tiqa semakin berani, mungkin? Tiqa semakin tegas, ramai musuh - ehhh?, dan semakin boleh berlari dengan sangat pantas. Muahehehe.

Kokurikulum - Not sure kalau aku eja betul. hehe. So, tahun ini semuanya aku ada jawatan. Dari rumah sukan, unit beruniform, kelab/persatuan and permainan. Alhamdulillah. So, ini senarainya :

1) Unit Beruniform : BSMM (Bulan Sabit Merah Malaysia) Jawatan: Setiausaha
2) Kelab/Persatuan : Pengguna. Jawatan : Pengerusi (Whayyyy whattt?)
3) Permainan : Bola Baling. Jawatan : Bendahari
4) Rumah sukan : Ungu. Jawatan : Setiausaha

Wahhhhhh. No wonder lah aku agak gembira tahun. Walaupun begitu, aku tetap juga rasa sangat penat , mungkin sebab banyak sangat kerja kot. Heeee~

Merentas Desa - Wahhh, dah lama berlalu kan? Okay senang cerita habis cerita aku nak bagitahu yang aku dapat no.8 dalam peringkat sekolah lahhh~ Alhamdulillah. Rezeki tahun senior :)

Hummmm, love relationship? Mungkin tidak akan terjadi lagi antara aku dengan sesiapa pun tahun ni. Sebab aku rasa mesti ramai yang takut dengan aku nanti :P Hehe. Me and Tom? Already over lahhh~

Okay y'all. I think I should end this entry right here. Hummmm, just nak inform yang Tiqa 'mungkin' aku akan join debate bahasa melayu at my school. Yeah "Debate Team" ! Teheeeee~ Okay, gotta go. Love y'all. Smoochie <3