W h o I s T o B l a m e ?

A S S A L A M M U A L A I K U M :)


Hai y'all. Apa khabar? Last night, my family and I pergi bershopping kat Giant Banting. Guys, y'all tahu kan kat mana tempat tuhh? 

Okay, nak dijadikan cerita, Tiqa sampai dalam pukul 9.30 pm. Tempat tu close pukul 10 pm. But, who care? Tiqa pun shopping lah jugakkk. 

Entry kali ni bukan nak bash Giant Banting, but Tiqa just nak tegur cara layanan pekerja di Giant Banting tuhh. Mungkin mereka semua perlu diberi kaunseling tentang cara melayan PELANGGAN DAN PENGGUNA ! Okay, marah sebenarnya.

Dimulakan cerita, my family and I terus pergi ke bahagian Giant tak pergi ke gerai gerai tepi tuhh. Dalam kawasan Giant tuhh ada banyak security guard kann? Tapi ada one of the security guard tuhh buat Tiqa rasa tak selesa. He keeps staring at us, ehh, bukan kitorang je, Tiqa rasa dia pun stare pelanggan lain juga. Okay, actually, dalam berjual beli, siapa suka diperhatikan? Angkat tangan? Kalau ada promoter or pekerja yang perhatikan kita then, help us cari barang ke, i don't really care lah. But, this look, macam ingat pelanggan dia tu pencuri. Okay maaf, kami masih dalam business hour kann? Why treat us macam penceroboh? Erghhh. Tak suka. Mungkin bukan di Giant Banting je, tapi kat tempat lain pun berlambakkk. Tiqa perasan. 

And the worse one is bila kami nak bayar. First, she don't even smile to us. Second, seriously, nada cara dia bercakap macam nak marah my mom. Ehhh, pehal minah ni? Third, my mom minta tukar duit RM 20 to RM10+RM10. And dia tak bagi, she said dia tak ada duit tukar. Okay, suka hati lah, nak bagi ke tidok, tapi jangan lah cakap dengan nada marah. As a pengguna and buyers, aku disappointed sangat  dengan layanan cashier tuh. Tiqa faham, dia penat kerja dari siang till night, but seriously, am I need to care? Kalau dah kerja sebagai cashier, pandai pandai lah layan orang. Aku sebenarnya tak kisah sangat layanan dia macam mana, just aku tak suka cara dia cakap dengan my mom macam tuhh, nak marah my mom pulak. 

As pengguna and buyer, Tiqa harap cashier di seluruh dunia ni faham, AKU, AND ALL BUYERS, ada hak untuk dapatkan layanan baik dari pekerja pekerja. Jangan sampai sebab SEORANG CASHIER, aku tak nak datang Giant Banting lagi. Okay guys, gotta go. nak layan drama korea :) xoxo